15‏/7‏/2009

يا رجال المسلمين ...ألبسوا العار

مؤتمر لمناقشة حقوق الفلسطينيين تختفى كل الحوارات عن المستوطنات
وتحل محلها قضية اغتصاب النساء !!!!!!!!!!!!!!!!!

يا رجال المسلمين
لكم هذا الكلام
بلا تحية أو سلام
يا رجال المسلمين ...ألبسوا العار
وفوقه أساور من ذهب
وبيع الباقي في أرض العرب...

وأدهنوا وجوهكم بالاصباغ
وسرحوا الأغنام بلا كلب

يا رجال الخرائب المترامية
والحدود المقسمة
والبلدان المفسخة

أنتم الأشلاء لا كذب
أذا مات من الغرب كلب
تمخ التراب من كذبكم
وعواءكم
وهوهوتكم

وأذا ما الحرائر كشفت
وحيائهن سلب
دفنتم بالاقلام خزيكم
ومصمصتم الشفاه بلا تعب

كذب من سماكم في بطاقاتكم
رجال
وكذب من ادخلكم في العدد

نساءونا في القدس الشريف
يغتصبن بلا سبب

وانت محسوبون علينا رجالا
يا عار
يا ذل
يا كذب
يا تماثيل خشب
لو كان فيكم نخوه
ما ماتت بلا سبب
ما سلبت اراضكم وانت
تبكون على ضياع الهدف
وتشكون لله حظكم
الذين أخرجكم من المبارة
وتلعنون في الحكم
وتشدون في شعوركم
انتظار صفير النهاية
وتتركون الصهاينة
يكشفون عوات النساء
حتى الكتف
يا ضجيج بلا هدف
ملعونة من ولد لها منكم ولد
فلا ظليل لكم ولا لهب

العار كل العار ان انتمي لكم
ما بعد قدس ُمـغتصب
ولهيب نار بأطفالنا يستعر

لو كنت منكم لاعتزلت النهار
واسهرت ليلي للأبد
يا ضحايا نفوسكم
يا بقايا من بقايا
من بقايا
للعرب
اين الكريم
واين الغضنفر
وسيف الله
وألب
اين جيشن قد تكفن قائده
ولدربه الجنود تتبعت
والله ليتمن الله نوره
بعز العزيز
أو بذله





هناك 6 تعليقات:

مجداوية يقول...

السلام عليكم

عديت كتير أنا قبل كده بنفس الشعور ويمكن دلوقتي بأعدي بحالة مشابهة بس الفرق ان نساء المسلمين كمان بقوا عار
النساء هم من ربوا هؤلاء الرجال والنساء هم من أفسدوهمبل ان فيه نساء بيشجعوهم ,,لوبصيتي حواليكي كويس حتلاقي الفساد والعار مقسوم على اتنين
الرجال والنساء (إلا من رحم ربي)

كده زعلتي الناس منك !!!
عرفتي اللي بيغضب وبيقول الحق بيلاقي نفسه واقف لوحده,,صعب حد يسمع شتيمته بودنه حتى لو كانت حق

على عبدالله يقول...

السلام عليكم

جزاكم الله خيرا

عماد خلاف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مدونة رائعة ومتميزة
ارجو التواصل انا لدى مدونتين واحدة للقصة القصيرة والتانية للمقالات بحلم ببكرة

ست البيت يقول...

مجداوية
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
تصدقي بالله يا ماجي
انا فعلا زعلت ؟!!
يعني أنا لو كتبت بوست عنوانه الحالة الجنسية في مصر
كان دخل عليه بتاع ميت واحد اقل ما فيها
لكن أنا بتكلم عن واقع ..
اصبحنا مثل السلت والوندال
نخوض معارك فردية من أجل البقاء
عموما يا ماجي في القريب في بوست حعمله بإذن الله لو لم يسعفني العمر وصيتك بقى تفجري الموضوع
اصل احنا لو فضلنا كده حنبقى دولة علمانية

عموما انا كنت حدشن حملة على صغير
عن المنتقبات
يعني ايه يعاملوا المعاملة الزفت دي
يعني ايه انا حرة اقلع هدومي وهي مش حرة تتغطى
تيجي ازاي دي
عموما محتاجيين لو أنتي معايا وموفقاني تلاتة اربعة كمان جدعان عاوزين المنتقبات اللي بجد تلاقي حد يدافع عنها
رأيك ايه ؟

ست البيت يقول...

علي عبد الله
جزانا واياكم

ست البيت يقول...

عماد خلاف
يشرفني ازور مدونتك طبعا بإذن الله
وشكرا لمرورك الطيب