9‏/4‏/2008

أنا بنت هوهو

ومن النوع الواطي كمان أمال أيه... يعني مش كلب بيوت لأ.. دا كلب شوارع كمان

سواق التاكسي يشتمني

مديري يطهقني في عيشتي

الناس اللي بنتعامل معاهم دايما ما وصلهمش الفاكسات

ولما تسأل الناس اللي ع الفاكسات يقول لحضرتك وصل يا فندم

مديرتي تقوم مستلماني كلام من الي قلبك يحبه ما أصل انا ملطشه

مش بقولكم أنا بنت كلب

ومش مكسوفة أقولها لأن الكلب هو اللي دايما صاحبه يسكعه على قفاه وهو دايب في دباديب صاحبه
لما صاحبه يمرض .. يقعد هو جنبه حزين ... مش دا اللي كان موريك الويل وسواد كلاب الليل ؟
لكن على الناس الغريبة أسد جبار .. أهو أنا كده
حاسة اني عاملة زي التور اللي ربطوه في ساقية
قال ويقول هو بس خطوه وخطوه كمان يا أوصل نهاية الطريق يا البير يجف ...عجبي (صلاح جاهين)

ساعات ببقى حاسة الدنيا ضيقة قوي ومن كتير ما هي ضيقة مش سايعاني
ساعات ابقى عاوزة اكتب حاجات كتير..لكن ألملم اوراقي وأمشي مقدش من وجع الكلام اكتب
من الشغل للبيت ومن البيت للشغل
تقدروا تقولوا ست مشغولة وحيدة جدا ...
مشغولة قوي في شغلي وف بيتي مش شغل من اللي بالكم فيه يعني شقا من غسيل وطبيخ
لأ مشغولة بمشاكل البيت واللي في البيت
ومشاكل الشغل واللي ييجي من الشغل
مش لا قية وقت لنفسي امبارح قعدت مع نفسي لوحدي .. حسيت قد ايه نفسي وحشاني
مكنتش لاقيه وقت افكر في حياتي في حالي
..................مش بقولكم انا وحيدة مشغولة جدا

هناك 7 تعليقات:

روابط يقول...

ست البيت

مش هاحاول أهون عليكى الأحساس المر اللى أنتى فى حاليا, لأن ده تقريبا أحساس الكل .. جولة سريعة فى المدونات العربية وهتصدقينى

عجبتنى كلمتك فى البوست
ـ ـ ـ ـ

ساعات ابقى عاوزة اكتب حاجات كتير..لكن ألملم اوراقي وأمشي مقدش من وجع الكلام اكتب

ـ ـ ـ ـ
ده ساعات كتير بيكون أحساسى انا وتلاقينى فاتح المدونة وعمال ابص على صفحة النيو بوست الخالية وشعورى هو الخواء ليس الا

تحياتى

Empress appy يقول...

يا نهار ليه كده بس هم اللى ولاد ستين ........زتيييييييييت علشان الرقابه
اهدى بس يا قمر مش كده هما الاسكندرانيه دايما طبعهم حامى ولا ايه معلش بقى لنا ربنا

ست البيت يقول...

نورت المدونة يا حازم إلا قولي انت اخو مهندس حاتم سويلم ؟
عموما انا قلت لك ان البعض عنده حق يعني انا مثلا لوما كنتش علقت عندك ما كنتش ممكن تعرف ان فيه حاجة اسمها مدونة انا اهتم
عموما حضور مشرف، صحيح هو دا احساس كتير من المدونين مش بيقولك كتر الحزن يعلم البكا
ربنا يكفينا شر الحزن وان شاء الله اتابع باقي المدونة
واقولك رأيي بصراحة
يسعدني انضمامك لنادي المهتمين

ست البيت يقول...

آبي يا دماغ ... سيبك انتي انا لازم ان شاء الله آجي القاهرة وأقابل كل المدونيين اللي بحبهم ومنهم انت وخيخة واحمد
اصل يا ستي ساعات الواحد بيتخنق قوم ايه يفضفض وبما انا ما فيش حد رايق وخالي مشاكل يبقى ايه؟ عليك نور ع المدونة عدل
مدونتك جميلة يا آبي ومشكور ع التعليق ومنورة مدونتيني المتواضعتيني

Wish I were a Butterfly ... يقول...

الكلام اللي كتبتيه كلنا بنحسه كتير أوي
أنا كمان واحشاني أوي :) و نفسي أشوفني مع نفسي بنت كويسة زي زمان

ربنا يهون عليكي بجد.. بس اتأكدي إنك مش لوحدك خاااالص في الإحساس دة، و إنت بنت سكر، مش أكتر
:)
أول مرة آجي هنا المدونة دي بس أتمنى مش تتضايقي من زيارتي دي
تحياتي

ست البيت يقول...

للي كان نفسها تبقى فراشة
حد يكره زيارت الناس ليه
وكمان لو كانوا فراشات

انا بس حبيت اتكلم عن حاجة لمساها نفسي
مش كل الكلام سياسة
وبعدين انا مدونتي التانية معظمها سياسة
تحياتي ويارب المدونة تعجبك

Jana يقول...

ينفع يعنى فى اول زيارة .الاقيكى مكتئبة كده!!!؟؟
متضايقيش نفسك ..المود ده كاس وداير على الناس كلها
بس تزامن الظروف السيئة مع بعضها بيؤدى دايما لاحباطات وكآبة
رأيى انك لازم تلاقى وقت لنفسك كل يوم حتى لو ساعة ...تعملى فيها حاجة بتحبيها ..يعنى وقتك انتى ..وليكى انتى بس
متهيألى حتحسى بفرق ان شاء الله

سعيدة بمعرفتك جدا
وان شاء الله البوست الجاى تبقى احسن حالا ..واكثر ابتهاجا

تحياتى